loading...
برترین ها
milad بازدید : 80 1391/02/13 نظرات (1)


غذاهای عجیب غریبی که شما می توانید با خوردن آن ها گرسنگی تان را برطرف کنید.

بیکن فشاری

غذاهای خوشمزه ,Weird  Food

رولت تخم مرغ
غذاهای خوشمزه ,Weird  Food

پیتزا مخروطی
غذاهای خوشمزه ,Weird  Food

چیز برگر کنسروی
غذاهای خوشمزه ,Weird  Food

هندوانه ی هرمی – ژاپن
غذاهای خوشمزه ,Weird  Food

سوشی پمپی
غذاهای خوشمزه ,Weird  Food

نان چوبی
غذاهای خوشمزه ,Weird  Food

اسپری برای طلایی کردن مواد غذایی
غذاهای خوشمزه ,Weird  Food

گلابی بودا – چین
غذاهای خوشمزه ,Weird  Food

جمجمه ی شکلاتی
غذاهای خوشمزه ,Weird  Food

قهوه ی مکیدنی
غذاهای خوشمزه ,Weird  Food

قرص شکلاتی
غذاهای خوشمزه ,Weird  Food

- تاکسل


milad بازدید : 86 1391/01/27 نظرات (0)

ایسنا: دکتر سعیدرضا مهرپور اظهار داشت: افرادی که مطالعه زیادی دارند یا در تمام طول روز با کامپیوتر کار می‌کنند به دلیل طرز نشستن نامناسب، گردن درد بیشتر است.

نشستن‌های نامناسب به گونه‌ای که گردن رو به جلو باشد و شانه‌ها حالت افتادگی دائم داشته باشند به گردن فشار زیادی می‌آورد و باعث گردن دردهای طولانی مدت می‌شود. این استادیار ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به زیاد بودن حرکات سر اظهار کرد: سر در هر روز بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بار حرکت می کند و در موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیرد.این متخصص ارتوپدی در مورد علائم گردن درد گفت: درد گردن، درد پشت گردن، درد شانه، درد دست، سردردهای مداوم، درد نوک انگشتان و درد‌های مختلف بدن و حتی درد در ناحیه قلب نیز می‌تواند نشان دهنده گردن درد باشد.

این استادیار ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص عوارض ثانویه گردن درد اظهار داشت: آسیب دیسک، اختلال در سیستم عصبی، افسردگی و دردهای مزمن در سر اغلب بر اثر نشستن نادرست در افراد ایجاد می‌شود.

دکتر مهرپور در خصوص راهکارهای درمان گردن درد اظهار کرد: اولین راهکار برای درمان درد گردن اصلاح حالت نشستن است و در مراحل بعدی می‌توان از ورزش‌هایی که مربوط به حرکات شانه، سر، گردن و عضلات عمقی گردن می‌شود، استفاده کرد. وی در ادامه با بیان اینکه افرادی که از درد گردن رنج می‌برند باید به تقویت عضلات گردن بپردازند، گفت: در این زمینه ۶ تا ۷ هفته درمان دارویی توصیه می‌شود البته در صورتی که گردن دردها بر اثر تصادف یا شکستگی و بیرون زدن دیسک کمر ایجاد شده باشد باید هر چه زودتر تحت عمل جراحی قرار گیرند.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به تاثیر فیزیوتراپی در کاهش گردن درد بیان کرد: فیزیوتراپی می‌تواند به درمان این بیماری کمک کند ولی مهمتر از انجام فیزیوتراپی، حرکات فعال و مدوام فرد برای کاهش گردن درد است. وی ادامه داد: تمرینات فیزیوتراپی باید به صورت روزانه باشد و اگر این حرکات به صورت پی در پی انجام نشود تاثیرات آن بعد از مدت کوتاهی از بین می رود.

دکتر مهرپور در مورد گردن دردهایی که بر اثر خوابیدن نادرست به وجود می‌آید، اظهار داشت: سر باید در هنگام خواب به موازات بدن قرار گیرد و در صورتی که سر بالا و پایین‌تر از سطح بدن باشد به گردن فشار می‌آورد. این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه برای کاهش درد گردن افراد باید در۴۸ ساعت اولیه از آب سرد و در ۴۸ ساعت بعد از آب گرم استفاده کنند، خاطرنشان کرد: طب سوزنی که در درمان گردن درد استفاده می‌شود تاثیری بر کاهش این درد ندارد و بهتر است بیماران از این روش استفاده نکنند.

milad بازدید : 70 1391/01/09 نظرات (0)

Greader

علت طاسی مردها هشتاد درصد مردان تا هفتاد سالگی به نوعی بخشی از موهای خود را از دست می دهند. با کشف دلیل بیولوژیک طاسی مردانه، امید به درمان طاسی با توقف ریزش مو و یا رویش دوباره آن افزایش یافته است.

محققان آمریکایی در تحقیقات خود بر روی مردان طاس و موش های آزمایشگاهی پروتئینی را کشف کرده اند که باعث طاسی می شود. آن گونه که این محققان در مجله “ترنسلیشنال مدیسین” نوشته اند دارویی که این پروتئین را هدف قرار می دهد در حال حاضر در دست تولید است. این تحقیق می تواند به تولید کرمی منجر شود که می تواند طاسی را درمان کند.

اغلب مردان در میان سالی طاس می شوند و ۸۰ درصد آنها تا هفتاد سالگی بخشی از موهای خود را از دست می دهند.

هورمون تستوسترون مردانه در کنار عوامل ژنتیکی در طاسی نقش دارند و باعث کوچک شدن فولیکول های مو می شوند تا جایی که آنقدر ریز می شوند که فرد طاس به نظر می رسد.

حالا محققان دانشگاه پنسیلوانیا می گویند متوجه شده اند کدام پروتئین در زمان آغاز طاسی مردان فعال می شوند.

این دانشمندان فهمیده اند که میزان پروتئینی به نام “پروستوگلندین دی سنتز” در سلول های فولیکول مو در مناطق دچار طاسی افزایش می یابد اما این اتفاق در مناطقی که ریزش مو رخ نداده اتفاق نمی افتد.

موش های آزمایشگاهی با میزان بسیار بالای این پروتئین کاملا موهای خود را از دست دادند.

milad بازدید : 70 1391/01/09 نظرات (0)

عشق زیباترین حادثه ای است که در زندگی رخ می دهد. وقتی کسی را دوست دارید علائمی در شما ظاهر می شود که وجود این عشق را تایید میکند.

در این مقاله با ۱۲ نشانه اصلی که ثابت می کند عشق در قلب شما جوانه زده است آشنا خواهید شد. اگر این علائم را در خود دیدید دیگر به عشق خود نسبت به طرف مقابل شک نکنید و قدم های خود را استوارتر بردارید.

۱- متن ها و اس ام اس های او را دوباره و دوباره می خوانید.

۲- وقتی با او هستید بسیار آهسته قدم می زنید.

۳- هر زمان که پیش او هستید، تظاهر به خجالتی بودن می کنید.

۴- وقتی به او فکر کنید، قلباتان تند تر و تند تر می تپد.

۵- زمانی که به صدایش گوش می دهید، بدون دلیل لبخند می زنید.

۶- وقتی او را تماشا می کنید، دیگر قادر به دیدن اطرافیانتان نیستید و فقط او را می بینید.

۷- شروع به گوش دادن به آهنگهای آرام می کنید.

۸- او همه فکر شما می شود.

۹- بوی او شما را به وجد می آورد.

۱۰- متوجه می شوید که زمان فکر کردن به او، همیشه به خود لبخند می زنید.

۱۱- حاضرید هر کاری برایش انجام دهید.

۱۲- هنگام خواندن این متن همواره فقط یک نفر در ذهن شما بود.

milad بازدید : 53 1390/12/29 نظرات (0)

دانشمندان دانشگاه کمبریج مدعی شده‌اند که یک ژل جدید بیهوشی متعلق به گیاهی در اعماق جنگل‌های آمازون در پرو می‌تواند جایگزین آمپول دندانپزشکی شده و ییماران را از هراس درد این آمپول نجات دهد. قبایل بومی پرو در قرن‌ها پیش موفق به شناسایی ویژگی‌های جالب ضد درد گیاه Acmella oleracea شده و از این ماده برای درمان دندان‌ درد، زخم،‌ آبسه و پاکسازی دندانها استفاده می‌کردند.

دکتر فرانسوا باربیرا فریدمان از دانشگاه کمبریج که در سال ۱۹۷۵ به عنوان اولین غربی در میان جامعه مخفی قبایل پذیرفته شده و ۳۰ سال گذشته را به زندگی در میان این افراد گذرانده، این درمان را در جراحی‌های دندانی مدرن قابل استفاده خوانده است.

به گفته وی این گیاه که با متوقف کردن پایانه‌های عصبی برای ارائه یک تاثیر بی‌حسی کار می‌کند، تا بیش از یک ساعت دوام داشته و در مراحل اولیه کارآزمایی‌های بالینی بدون هیچ تاثیر جانبی با موفقیت عمل کرده و رضایت بیماران را در پی داشته است.

این دارو در صورت ادامه یافتن آزمایشات، احتمالا تا سال ۲۰۱۴ به عنوان یک جایگزین طبیعی برای ضددردهای مصنوعی داروهای ضد عفونت وارد بازار خواهد شد.

این ژل از گیاه گل دار زرد رنگ Acmella oleracea اعماق جنگلهای آمازون حاصل شده و در قرون ۱۸ و ۱۹ با عنوان گیاه دندان درد توسط ملوانان به جنوب آسیا نیز منتقل شد.

از این داروی گیاهی می‌توان در عصب کشی و کاشت دندان و همچنین کاهش درد کشیدن دندان در کودکان استفاده کرد.

milad بازدید : 65 1390/12/28 نظرات (0)

خبر: «موها زمان سکته را می‌دانند،‌ چون تحقیقات نشان می‌دهد موها می‌توانند تاریخچه‌ای از استرس‌های شخص را در خود ذخیره کنند.»

من همیشه به کچل‌ها حسادت می‌کردم. بعد از خواندن این خبر، یک دلیل دیگر به دلایلم برای حسادت اضافه شد.

۱- کچل‌ها زودتر از همه متوجه شروع بارش باران می‌شوند.

۲- کچل‌ها می‌توانند با خیال راحت شیشه اتومبیل را پایین بکشند و از جریان هوا لذت ببرند.

۳- آنها به راحتی می‌توانند برای رفتن به مهمترین مهمانی‌ها هم از موتورسیکلت استفاده کنند.

۴- مودارها اگر عرق بکنند، باید بروند حمام و کلی موهایشان را با شامپو چنگ بزنند تا چربی و عرق از پوست سرشان پاک شود ولی کچل‌ها با یک دستمال کاغذی مشکل را حل می‌کنند.

۵- کچل‌ها غصه‌هایشان کمتر است و مثل بقیه هر روز نگرانی ریزش موهایشان را ندارند.

۶- و بالاخره اینکه کچل‌ها استرس‌هایشان ذخیره نمی‌شود.

milad بازدید : 176 1390/12/26 نظرات (0)

Greader

شبکیه چشم

شبکیه چشم

هنگامی که پرتوهای نور از قرنیه و عدسی چشم عبور می کنند، به پرده ای در سطح داخلی پشت کره چشم که شبکیه نامیده می شود می تابند. اندازه این پرده بزرگ تر از یک تمبر پستی نیست و حتی از آن باریک تر است، با این وجود شامل بیش از ۱۳۰ میلیون سلول میکروسکوپی است. هنگامی به این سلول ها نور می تابد، پیام های عصبی تولید می شوند. این بدان معنی است که آن ها حساس به نور هستند. دو نوع سلول حساس به نور در شبکیه وجود دارد که بر اساس شکل ظاهری شان سلول های استوانه ای و مخروطی نامیده می شوند. حدود ۱۲۵ میلیون سلول استوانه ای وجود دارد که به تمام طیف های نوری بدون در نظر گرفتن این که سفید، قرمز، آبی، سبز یا زرد باشند واکنش نشان می دهند. از آنجا که سلول های استوانه ای در نور بسیار کم نیز فعال اند این امکان را به چشم می دهند که اجسام را در وضعیت بسیار تیره ببینند. گونه دیگر سلول های حساس به نور، سلول های مخروطی نام دارند که در حدود ۷ میلیون از آن ها در عقب شبکیه و در نقطه مقابل عدسی چشم تجمع کرده اند.

milad بازدید : 61 1390/12/25 نظرات (0)

سلامت نیوز: مهارت خنده از مهارت های مهم و تأثیر گذار زندگی است و در شرایط امروز جامعه ما که جامعه ای پر استرس است نیازی حیاتی تلقی می شود.

مرضیه آزادی، کارشناس مسئول سلامت روان مرکز بهداشت ایلام گفت: با خندیدن، افراد برای لحظه های هر چند اندک از تنش های بسیار زیاد زندگی دور می شوند و به یک آرامش و احساس رضایت درونی از زندگی می رسند.

مرضیه آزادی افزود: خنده وشوخ طلبی اثرات متقابلی در افراد بر جا می گذارد بطوری که این اثر که شامل شادی بخش وروحیه آور شدن زندگی برای جامعه است. هر چه افراد بیشتر می خندند، خندیدن آسان تر می شود و بر روی مسائل شادی بخش و سر گرم کننده زندگی بیشتر متمرکز می شوند و در نهایت بیشتر از زندگی لذت می برند.

مرضیه آزادی تصریح کرد: حضور در مجالس شادی و جمع گروه همسالان، مهارت خندیدن تقویت می شود و این تقویت باعث ایجاد شور و نشاط بیشتر در جامعه خواهد شد.

milad بازدید : 71 1390/12/25 نظرات (0)

سلامت نیوز: روزانه بسیاری از افراد، ساعت های زیادی را پشت کامپیوتر و مانیتور آن هستند و به کار، تجارت، بازی، ایجاد ارتباط یا مطالعه می پردازند. این افراد که خود ما نیز جزو آنها هستیم، ساعت های زیادی را پشت میز می نشینیم و مدت زمان زیادی را به صحفه مانیتور خیره می شویم. برای حفظ سلامتی همواره باید نکاتی را رعایت کنیم تا بعدها دچار مشکلات زیادی در سلامتی بدن و ستون فقرات و یا حتی چشم نشویم و بتوانیم همیشه پشت این وسیله سرگرم کننده و حیاتی سالم بنشینیم. ما در این صفحه به نکات متعددی در مورد حفظ سلامت بدن کاربران هنگام کار با کامپیوتر پرداخته ایم.

مواردی که با رعایت آنها،‌ می توانید بدون هیچ مشکلی سالیان سال پشت میز کامپیوتر خود بنشینید و از اینترنت و کامپیوتر و کار با آنها لذت ببرید!

خیره شدن به مانیتور

عادت بدی که بسیاری از افراد دارند این است که هنگامی که چیز جذابی می بینند یا کار تخصصی انجام می دهند، چند ثانیه پشت سر هم، به مانیتور ذل می زنند و خیره می شوند، این عادت نادرست می تواند باعث آسیب به شبکه های داخلی چشم شود چون با خیره شدن و پلک نزدن، فضای سطحی چشم مرطوب نمی شود و باعث خشک شدن چشم می شود که همین عوارضی را به دنبال دارد. پس سعی کنید به طور مداوم و مرتب پلک بزنید، حتی در شرایط خاص!

صندلی مناسب؛ حلال تمامی مشکلات

اگر تمامی نکات بالا را به طور صحیح اجرا کنید اما بر روی یک صندلی چوبی خشک و ساده بنشینید، هیچ فایده ای نخواهد داشت و مطمئن باشید به زودی با مشکلات متعدد قوس ستون کمر و انحنا مواجه خواهید شد! اگر روزانه بیشتر از یک ساعت پشت کامپیوتر خود می نشینید، سعی کنید حتما یک صندلی استاندارد برای میزهای کامپیوتر تهیه کنید، مطمئن باشید با صرف یک هزینه کم‌، از مشکلات و هزینه های زیاد در آینده جلوگیری خواهید کرد. صندلی ها دارای مدل های متنوعی است که باید متناسب با قد در نظر گرفته شود، همچنین قسمتی که باید به آن تیکه داده شود، دارای قوس استاندارد کمر باشد تا به راحتی بتوان به روی آن تکیه داد و کارها را انجام داد. اگر صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع بگیرید، برای بسیار از اعضای خانواده می تواند مفید باشد، زیرا می توانید با توجه به قد؛ ارتفاع را تنظیم کنند.

مشکلات چشم ناشی از کار با رایانه چیست؟

سی وی اس مجموعه ای از علائم چشمی و بینایی است که بر اثر کار با رایانه ایجاد می شوند. تقریبا ۷۵ درصد از کسانی که زیاد با رایانه کار می کنند گرفتار این علائم هستند. مهمترین علائم عبارت است از خستگی چشم، خشکی چشم، اشک ریزش و تاری دید و همچنین ممکن است سبب سردرد، درد در گردن، شانه ها و پشت نیز بشود.

یکی از مهمترین دلایل خشکی و سوزش چشم هنگام کار با رایانه کاهش میزان پلک زدن است. به طوری که افراد هنگام کار با رایانه تقریبا یک پنجم حالت عادی پلک می زنند.این مسئله به همراه خیره شدن به صفحه مانیتور و تمرکز بر روی موضوع کار سبب می شود تا پلک ها مدت بیشتری باز بمانند و در نتیجه اشک روی سطح چشم سریع تر تبخیر شود.

ارگونومیک چیست ؟

ارگونومیک (ergonomics) شاخه ای از علم مهندسی است که به طراحی ابزار و لوازمی برای حفظ سلامت فیزیکی بدن در هنگام کار می پردازد. درد، غالبا در اثر حفظ مداوم یک حالت نادرست قرارگیری بدن ایجاد می‌شود. مثال‌های رایج آن شامل: تایپ همزمان با صحبت تلفنی با نگه داشتن گوشی تلفن در گودی گردن، چرخاندن مداوم سر از چپ به راست هنگام تایپ از روی یک متن و نگاه کردن به صفحه کامپیوتر و یا نشستن به مدت طولانی هستند.

صحیح نشتن و اصول آن

نشتن صحیح یک الگوی خاصی دارد: آرنج باید به صورت ۹۰ درجه باشد و پشت بدن کاملا به صندلی تکیه داده شود، مانیتور مقداری از دید مماس و مستقیم باید چشم پایین تر باشد به طوری که به کل مانیتور اشراف داشته باشید.

استراحت در هر چند دقیقه با ورزش ساده

سلامتی بسیار با ارزش است، باید همیشه قدر آن را بدانید! هر ماه نتایجی از دستاورهای محققین منتشر می شود که در آن اعلام شده است نشستن طولانی مدت پشت میز و کامپیوتر باعث کاهش عمر می شود! اگر بخواهیم از عمر اضافه بگذریم و تا مدت زمانی که زنده هستیم سالم باشیم، باید حداقل فعالیت هایی ورزشی و یا نرمشی انجام دهیم. بهترین روش این است که هر نیم ساعت چند دقیقه که وقت زیادی هم تلف نشود، از میز خود خارج شده و در محیط اطراف قدم بزنید، یک لیوان آب بنوشید و مچ دستان خود را گرم کنید یعنی بچرخانید و بدن خود را دچار کش و قوس کنید، خود را به تحرک وادارید و از آن حالت خشک خارج شوید، همین کار باعث می شود که تاثیر به سزایی در سلامت خود بگذارید و سالیان سال بدون هیچ مشکلی پشت میز بنشینید.

سلامت مچ دست و پا ها در هنگام کار با کامپیوتر

وقتی مشغول تایپ کردن هستید، بدن خود را در یک وضعیت متعادل و مناسب نگه دارید، اطمینان حاصل کنید که مچ دستان شما اندکی از آرنج شما پایین تر باشد. این عمل از ابتلا به نوعی سندرم تونلی در مچ دست شما جلوگیری می کند. پاهایتان را از زانو خم کرده، طوری که زانو از باسن اندکی بالاتر قرار گیرد. کف پا را صاف روی زمین قرار داده یا روی یک چهارپایه یا وسیله دیگری قرار دهید.

هنگام کار با تبلت ها، مراقب سلامت خود باشید

پژوهشگران دانشکده سلامت همگانی دانشگاه هاروارد، حالت‌های مختلف بدن کاربران به هنگام استفاده از تبلت ها را مورد مطالعه قرار داده‌اند و دریافته‌اند که کاربران تبلت ها در مقایسه با کاربران رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ‌ها، گردن خود را بیشتر در حالت خمیده نگه می‌دارند که این رفتار هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت می‌تواند مخاطرات زیادی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

هرچند مهم‌ترین مزیت تبلت ها و دیگر فناوری‌های همراه، انعطاف پذیری آن‌ها است و کاربران می‌توانند در هر حالت و موقعیتی از این فناوری‌ها استفاده کنند.

اما برخی از حالت‌های بدن در هنگام استفاده از تبلت ها نگرانی‌های پژوهشگران سلامت و بهداشت را برانگیخته است. به گزارش Digitaltrends پژوهشگران در مورد آسیب‌های جدی ناشی از استفاده از رایانه لوحی بر عضلات گردن و شانه به کاربران هشدار داده‌اند.

آن‌ها هشدار داده‌اند که این خطرات به‌ویژه زمانی افزایش می‌یابد که کاربران، تبلت ها را بر روی زانوهای خود قرار می‌دهند و از آن استفاده می‌کنند. پژوهشگران دانشگاه هارواد به کاربران توصیه کرده‌اند هنگام استفاده از تبلت، هر ۱۵ دقیقه حالت بدن و به ویژه گردن خود را تغییر دهند.

milad بازدید : 70 1390/12/25 نظرات (0)

Greader

خواص خرماسلامت نیوز: استفاده از قند به هنگام مصرف چای و یا استفاده قند در پخت شیرینی جات موضوعی است که باید جای خود را به استفاده از محصولاتی مانند خرما و فراورده های آن بدهد.

دکتر منصور شهرکی، عضو هیئت علمی دانشگاه زاهدان معتقد است خرما یکی از میوه های مقوی است که دارای مواد معدنی فراوانی است و کالری این میوه از قند کمتر است و استفاده از آن به دلیل داشتن فیبر، برای دستگاه گوارش مفید است بنا براین به هنگام مصرف چای، شیر یا هر نوشیدنی که احتیاج به قند دارد استفاده از خرما توصیه می شود .

دکتر منصور شهرکی متخصص تغذیه گفت: خرما همچنین حاوی ویتامین های C,A,B و موادی مانند فسفر، کلسیم ومنگنز است .

درباره ما
Profile Pic
سلام من این وبلاگ رو ساختم تا این که از اینترنت بیشتر سر در بیارم ولی قصد دارم مطالب زیادی هم تو این وبلاگ بزارم از شما هم ممنون که به اینجا سر زدی یه چیز دیگه اگه وقت داشتی یه نظرم بدی ممنون میشم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    به نظر شما وضعیت وبلاگ چطور است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 213
  • کل نظرات : 31
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 279
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 312
  • بازدید ماه : 310
  • بازدید سال : 590
  • بازدید کلی : 27,379