loading...
برترین ها
milad بازدید : 70 1391/01/09 نظرات (0)

اگر نگاهی به دنیای ابزارهای موبایل از تبلت و تلفن‌های هوشمند مجهز به صفحه چندلمسی تا دستیارهای صوتی مجازی که دستورات شما را گوش کرده و به آنها عمل می‌کنند، بیاندازید، متوجه می‌شوید که رابط کاربری ابزارهای مختلف به سرعت در حال تغییر است. اما دنیای کامپیوترهای رومیزی داستان متفاوتی دارد. هرچند نمایشگرها به فناوری سه‌بعدی مجهز شده‌اند ولی رابط کاربری کامپیوترهای رومیزی تغییری نکرده است. حال مایکروسافت کامپیوتر رومیزی سه‌بعدی را خلق کرده که تماشای ویدیو مربوط به رابط کاربری آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

هرچند فناوری سه‌بعدی رو به تکامل است و امروزه نمایشگرهای سه‌بعدی بدون نیاز به عینک نیز وارد بازار شده‌اند اما هنوز رابط‌ کاربری کامپیوترهای رومیزی دوبعدی است. در همین راستا لابراتور تحقیقاتی مایکروسافت یک کامپیوتر شفاف سه بعدی را خلق کرده که کاربر می تواند دستان خود را از میان صفحه نمایشگر عبور داده و موارد و اشیاء نمایش داده شده در فضای خالی نمایشگر را بصورت مجازی لمس و حرکت دهد. کاربر می‌تواند به جستجوی مورد خاصی بپردازد و یا ترکیب و چیدمان پنجره‌ها برروی صفحه را با حرکت دست خود تغییر دهد.

در واقع رابط کاربری این کامپیوتر برخلاف تبلت و تلفن‌های هوشمند لمسی بیشتر از اینکه برپایه لمس صفحه باشه، تعاملی است. در واقع طرح جدید کامپیوتر رومیزی سه‌بعدی مایکروسافت ترکیبی از فناوری OLED سامسونگ و کنترلر حرکتی Kinect است. یک دوربین نیز حرکت سر کاربر را تشخیص داده و تصاویر سه بعدی را براساس موقعیت انسان نسبت به نمایشگر تغییر و به نمایش در می‌آورد.

همانطور که در وب سایت leejinha شرح داده شده، این سیستم هنوز نهایی نشده و در حال تکامل است.

کامپیوتر سه بعدی مایکروسافت

milad بازدید : 67 1390/12/26 نظرات (0)

ایتنا : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ویژگی‌های کاربردی شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: اختلالات ای‌میل و سرعت اینترنت قطعا با وجود شبکه ملی اطلاعات به صورت اساسی و بنیادی مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایتنا، رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه (آیا اختلالات ای‌میل و سرعت اینترنت با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات حل می‌شود؟) اظهار کرد: با توجه به اینکه در این پروژه انتخاب پروتکل‌های ارتباطی در اختیار مدیریت شبکه است، قطعا با بومی‌سازی این پروتکل‌ها، این مشکلات به صورت اساسی و بنیادی مرتفع خواهد شد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: فاز دوم شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۹۲ راه‌اندازی می‌شود که در این فاز بیش‌تر بحث بومی‌سازی نرم‌افزارها و ورود در مدیریت شبکه را با توجه به پروژه‌هایی که امروز نیز در دست اجراست، تجربه خواهیم کرد.

تقی‌پور گفت: فاز نهایی شبکه ملی اطلاعات که تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور عملیاتی می‌شود، توسعه ظرفیت‌ها و استفاده از نرم‌افزارهای کاملا بومی در حوزه مدیریت شبکه ملی را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان ابراز کرد: این برنامه توسعه‌ای شامل موتورهای جست‌وجو، پست‌های الکترونیکی داخلی، سیستم عامل و سایر نرم‌افزارهای پایه می‌شود که امروز اکثر این طرح‌ها در سطوح مختلف در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تعریف شده و در حال اجراست.

milad بازدید : 63 1390/12/25 نظرات (0)

اخراج ۱۵۰۰ کارمند یاهو
تنها‌‌ راه‌‌حل‌‌ برای ‌عبور ‌از ‌بحران

x

رکود بازارهای آمریکا که این کشور را با چالش‌های بسیاری روبرو کرده است بر یاهو نیز اثر گذاشته، بطوری‌که هم‌اکنون این شرکت اینترنتی در حال اخراج ۱۵۰۰ نفر (یا ۱۰ درصد) از کارمندان خود است.
یاهو به تازگی گزارش درآمد سه ماهه سوم سال میلادی جاری خود را منتشر کرده است. در این دوره، این شرکت درآمدی معادل ۷۹/۱ میلیارد دلار داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک‌‌درصد افزایش را نشان می‌دهد. اما درآمد عملیاتی (Operating Income) آن ۷۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۰۷، ۵۳ درصد کاهش یافته است.
جری یانگ، یکی از موسسان یاهو و رئیس کنونی این شرکت می‌گوید از آنجایی‌که شرایط اقتصادی و میزان تبلیغات اینترنتی در سه ماهه سوم دچار رکود شده است، این شرکت همچنان بر استراتژی خود مبنی بر انتخاب روش‌ها و شیوه‌های ابتکاری و جدید جهت تقویت توان رقابتی در بلند مدت متمرکز شده است.

وی با اشاره بر روش‌های این شرکت جهت ایجاد تعادل در سرمایه گذاری‌ها و هزینه‌ها در طول سال می‌گوید این شرکت هم‌اکنون از شیوه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و ارتقای بهره‌وری استفاده می‌کند. یکی از این شیوه‌ها، اخراج ۱۰ درصد از نیروی کاری در سه ماهه چهارم سال میلادی جاریست. یانگ می‌گوید: «گام‌هایی که در این دوره سه ماهه برمی‌داریم نه تنها می‌بایست منافع کوتاه مدت ما را از جمله گردش مالی تامین کند، بلکه در واقع بایستی باعث شود انعطاف پذیری و پویایی هرچه بیشتر شرکت نیز که جز اهداف بلند مدت ماست تامین گردد.»
هم‌اکنون هزینه‌های سالا‌نه یاهو تقریبا در حدود ۹/۳ میلیارد دلار است و این شرکت در تلاش است تا پیش از اتمام سال میلادی کنونی ۴۰۰ میلیون دلار از آن را کاهش دهد.
پیش به سوی آینده
سو دروکر (Sue Drucker) رئیس هیات مدیره یاهو به تعدادی از محصولات جدید این شرکت اشاره می‌کند که در شرف انتشار هستند. از آن جمله می‌توان به نسخه بتا یا آزمایشی صفحه آغازین (Home page) جدید یاهو، سیستم جدید مدیریت پروفایل‌ها و نیز راه‌اندازی پایگاه جدید تبلیغ دیجیتال به نام APT اشاره کرد.

وی می‌گوید: «ما محصولاتمان را با کیفیتی بالاتر و هزینه‌ای کمتر از آنچه که در ابتدا تصور می‌شد تولید کردیم. هم‌اکنون عمیقا در حال بررسی ساختار هزینه‌های خود هستیم تا بتوانیم از آن طریق بازدهی سیستم را افزایش داده و یاهویی قوی‌تر و سودآورتر بسازیم.»

بنا به عقیده گرگ استرلینگ تحلیلگر برجسته Sterling Market Intelligence کاهش هزینه‌ها یکی از راه‌هایی است که این شرکت می‌تواند از آن برای کنترل بحران اقتصادی استفاده کند.

وی می‌گوید: «از آنجایی‌که یاهو با چالش‌های بزرگی در مورد سود سالانه روبرو است، به ناچار برای ادامه سود‌دهی مجبور به کاهش هزینه‌هاست. خبر اخراج نیروها نیز از هفته‌ها پیش شایعه شده بود و بالاخره به حقیقت پیوست.»

لازم به ذکر است که یاهو در گزارش اخیر خود از ارائه هرگونه خط مشی در سال ۲۰۰۹ به علت وضعیت نامشخص اقتصادی خودداری کرده است.


milad بازدید : 67 1390/12/25 نظرات (0)

ویندوز ۸ تغییر بزرگی به حساب می آید. سیستم عاملی که هم روی تبلت ها و هم کامپیوترهای شخصی کار می کند. هم با موس و کیبرد کار می کند و هم یک رابط لمسی به نام مترو دارد. مایکروسافت نسخه بتای عمومی این سیستم عامل را برای دانلود ارایه کرده است.

حالا وقت اش رسیده تا با مهم ترین امکانات و تغییرات این سیستم عامل آشنا شوید:

Internet Explorer 10

قبول دارم که اسم این مرورگر وب خاطرات خوشی (اینترنت اکسپلورر ۶ و ۷) برای خیلی از شما تداعی نمی کند. اما IE10 واقعا سریع، روان و همراه با مقادیر فراوانی سرگرمی و موارد کاربردی در رابط مترو است. سویپ کردن برای جلو و عقب رفتن درصفحات باز شده واقعا احساس راحتی و کارایی خوبی دارد. این مورد به گونه ای است که همه موبایل ها باید برای هدایت کاربر در میان صفحات وب از آن بهره ببرند.

حتی وقتی که مرورگر در حالت Snap در حال کار است، دو بار تپ کردن Zoom in و Zoom out می کند. Snap به حالتی می گویند که پنجره minimize شده و در اندازه کوچک در گوشه صفحه ویندوز به کار خود ادامه می دهد. زوم کردن و جابجایی در طول و عرض صفحه واقعا نرم و روان بوده و همانند عکس العملی که از یک شیئ طبیعی توقع دارید به شما پاسخ می گوید.

ویندوز 8

 

زوم معنایی و منطقی یا Semantic Zoom

زوم سمنتیک یا معنایی سازماندهی اپلیکیشن های تان را به راحتی یک بشکن زدن سرو سامان می دهد. با Pinch صفحه، همه tileهای روی صفحه شروع کوچک شده و صفحه زوم اوت می شود، (به ویدیو انتهای مطلب مراجعه کنید) به گونه ای که به تمامی اپلیکیشن ها یکجا در مقابل دیدتان قرار می گیرند و می توانید آنها را از نو ساماندهی کنید. می توانید آیکون یا Tile خاصی را به تنهایی کشیده و جابجا کنید، یا اینکه گروهی از اپلیکیشن ها را جابجا نمایید. با این کار شیوه نمایش برنامه های پرکاربرد در صفحه Start را تعیین می کنید و برای دسترسی به آنها نیازی به اسکرول کردن های بی پایان ندارید.

 

اپلیکیشن بار یا App Bar

مترو برنامه های کم کاربرد را تبعید می کند، اما می تواند تشخیص دهد که شما برخی اوقات به آن نیاز دارید. بنابراین ویندوز ۸ این امکان را فراهم آورده که هنگامی پایین صفحه را به سمت بالا می کشید، از طریق App Bar به این برنامه ها دسترسی داشته باشید. این بهترین راه برای حصول این نتیجه است که هنگامی به برنامه ای نیاز دارید سریعا به آن دست یابید، و هنگامی که لازمش ندارید، دست و پا گیرتان نباشد.

علاوه بر این با سویپ کردن رو به بالای پایین صفحه می توانید در بسیاری از برنامه ها دستورات درونی آنرا مشاهده و استفاده کنید.

ویندوز 8 - 1

 

مدیریت اپلیکیشن ها و سویچ کردن

در نسخه «پیش نمایش توسعه دهندگان» شما می توانستید بین اپلیکیشن های در حال اجرا در مترو با کشیدن سمت چپ صفحه به سمت وسط، جابجا شده و سویچ کنید. اما در نسخه آزمایشی این عملکرد چند پله بالاتر ایستاده است. شما می توانید یک سویپ یا کشیدن کوچک چپ به راست، گوشه چپ صفحه را داشته باشید، با اینکه با استفاده از موس به گوشه بالا و سمت چپ صفحه رفته و آن را پایین بکشید. حال برنامه های باز را مشاهده خواهید کرد.

برای بستن برنامه ها هم تنها کافی است که آنها را از حالت Snap در منوی باز شده در سمت چپ صفحه به پایین صفحه ویندوز کشیده و رها کنید.

Charms

Charms هم نسبت به نسخه توسعه دهندگان تغییرات فراوانی کرده است. تنها کافی است از سمت راست صفحه سویپ کنید تا تمامی امکانات آن را در دسترس داشته باشید. جایی که به شما اجازه می دهد جستجو کنید، به تنظیمات دسترسی داشته باشید، اطلاعات را با دیگر اپلیکیشن ها به اشتراک بگذارید و بسیاری دیگر از کارهای اینچنینی را انجام دهید. عنصری با نام نمایش دسک تاپ یا show Desktop کلا از ویندوز رخت بر بسته.

فاصله گذاری ها کمی عریض تر شده اند، به گونه ای که همه چیز برای افراد چپ دست و راست دست به راحتی قابل دسترس شده است. اما به شما این امکان را هم می دهد که تسک مورد نظر را سریعا انجام داده و به کار قبلی تان برگردید. برای مثال، هنگامی که Charm تنظیمات را تپ می کنید، صفحه تنظیمات درست همان جایی ظاهر می شود که انگشتان تان قبلا آنجا بوده اند، تا دم دست تان باشند.

ویندوز 8 - 2

SkyDrive و قابلیت های به اشتراک گذاری ویندوز ۸

اسکای درایو، سرویسی از مایکروسافت است که فضایی ابری را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. آپلود و دانلود فایل ها از اسکای درایو توسط کامپیوتر های مختلف برای کاربران مایکروسافت امکان پذیر است.

نسخه جدید اسکای درایو مایکروسافت، یکی از صریح ترین پاسخ ها به iCloud اپل است. با وجود ایراداتی که بر SkyDrive وارد می شود، اما در برخی موارد و تنظیمات، حتی پرقدرت تر از iCloud ظاهر شده است.

شما می توانید توسط این قابلیت هر نوع فایلی را در فضای عرضه شده آپلود کرده و در فضای عمومی، به اشتراک بگذارید. مایکروسافت به توسعه دهندگان اجازه اضافه کردن قابلیت ها و اپلیکشن های اضافه را داده است و بدین ترتیب یکی از بخش های جذاب که در به صورت ادغام شده در سیستم عامل وجود دارد همین SkyDrive است.

برای مثال در ویندوز ۸ بخشی وجود دارد که امکان به اشتراک گذاری و آپلود سریع فایل ها را امکان پذیر می کند. همچنین امکان ضمیمه کردن فایل به ایمیل، و یا به اشتراک گذاری یک صفحه در اینترنت اکسپلورر از قابلیت های اشاره شده هستند.

البته این فقط شروع کار است، باید منتظر نرم افزارهای جانبی که از جانب برنامه نویسان ویندوز عرضه خواهند شد باشیم تا از این سرویس مایکروسافت نهایت بهره را برده باشیم.

ویندوز 8 - 3

دکمه Start

مایکروسافت کلید Start را در رابط کاربری دیداری ویندوز ۸ ناپدید کرده است! اگر تصور می کنید می توانید طبق سنت قدیمی‌ای که از ویندوز ۹۵ با این سیستم عامل بوده، با موس، روی یک کلید استارت در گوشه ی پایینی صفحه کلیک کنید، در اشتباهید.

شاید مهمترین دلیل این مساله تغییر بنیادی در ظاهر این ویندوز است. در این نمای جدید، شاید واقعاً امکان جای دادن یک کلید استارت گرافیکی در ظاهر ویندوز وجود نداشته است.

البته با فشردن کلید فیزیکی استارت (کلید لوگوی ویندوز روی کیبرد) در کامپیوتر و کلید مخصوصی که در تبلت های مجهز به این ویندوز، یک منوی Start به صورت تمام صفحه ظاهر خواهد شد. با استفاده از این منو، می توانید به برخی اپلیکیشن های نصب شده بر روی ویندوزتان دسترسی داشته باشید.

ویندوز 8 - 4

اپلیکیشن ها:

مایکروسافت تعدادی از اپلیکیشن های دارای رابط کاربری مترو را به صورت پیش فرض در نسخه بتا همراه کرده است و می توانید تعداد بیشتری را هم از فروشگاه ویندوز ۸ دانلود کنید. (همه به صورت رایگان) نرم افزارها در وضعیت تمام صفحه با سرعت بسیار خوبی اجرا می شوند. اگر بتوانید این نسخه از ویندوز را روی یک تبلت امتحان کنید متوجه می شوید که حرکات لمسی بسیار خوب و روان کار می کنند.

اگر در وضعیت مترو و روی تبلت با این سیستم عامل کار کنید همه چیز بسیار خوب است. حرکات لمسی کمی پیچیده تر نسبت به دیگر سیستم عامل ها هستند اما خلاقیت های جالبی به همراه دارند.

وقتی به حالت دسکتاپ این سیستم عامل می روید (که احتمالا این کار را زیاد هم انجام می دهید) اوضاع کمی متفاوت می شود. در ویندوز ۷ شما هر نرم افزاری که میخواهید فعال کنید را از لیست درون Taskbar انتخاب می کنید. اما در ویندوز جدید باید به گوشه سمت چپ بروید و قسمتی را به پایین کشیده و بگردید که دنبال کدام پنجره بودید. هر چند می توانید این اپلیکیشن ها را در سمت راست صفحه به صورت داک شده در بیاورید.

به طور کل به نظر می رسد ویندوز ۸ هم علاقه زیادی دارد که تمام اپلیکیشن ها به صورت تمام صفحه اجرا کند. اما این برای کسانی که عادت دارند پنجره های زیادی را کنار یکدیگر داشته باشند زیاد جالب نیست. روش باز نگه داشتن تعداد زیادی پنجره و مرتب کردن آنها با موس همانطور که دوست دارید در این سیستم عامل آنقدرها در دسترس تان نیست.

فراموش نکنید هنوز چندین ماه تا ارایه نسخه نهایی این سیستم عامل باقی مانده و مایکروسافت هنوز مشکلات زیادی را در این سیستم عامل برطرف خواهد کرد. امروز شاهد تغییرات و پیشرفت های زیادی بودیم. باید منتظر باشیم تا ببینیم نسخه RC و در نهایت نسخه اصلی چقدر کاربران را راضی خواهد کرد.

milad بازدید : 63 1390/12/25 نظرات (0)

کاربران ویندوز ۷، نسخه آزمایشی ویندوز ۸ را بیش از یک میلیون بار دانلود و مایکروسافت را شوکه کردند. مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز ۸ بتا تنها یک روز پس از رونمایی، به مرحله چشمگیری رسید.

مایکروسافت، نسخه consumer preview (بتا) سیستم عامل بعدی خود یعنی ویندوز ۸ را در کنگره جهانی موبایل بارسلون، رونمایی کرد و کاربران ویندوز ۷ هم که از روز پنجشنبه می‌توانستند این سیستم عامل جدید را دانلود کنند بیکار نماندند و تنها یک روز پس از عرضه، یک میلیون کپی از این سیستم عامل دانلود کردند.

دانلود ویندوز 8


درباره ما
Profile Pic
سلام من این وبلاگ رو ساختم تا این که از اینترنت بیشتر سر در بیارم ولی قصد دارم مطالب زیادی هم تو این وبلاگ بزارم از شما هم ممنون که به اینجا سر زدی یه چیز دیگه اگه وقت داشتی یه نظرم بدی ممنون میشم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    به نظر شما وضعیت وبلاگ چطور است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 213
  • کل نظرات : 31
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 294
  • بازدید کلی : 27,083